Intelektualne (kognitivne) vještine:
Znanje i razumijevanje
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
- Grupirati djelatnosti javnih službi u različite kategorije, ovisno različitim klasifikacijama koje se primjenjuju u literaturi.
- Objasniti različite uloge koje javne vlast ima u pogledu javnih službi
- Diskutirati o ulozi javnih službi u razvoju institucionalnog mehanizma države i njezinog upravnog aparata.
- Prepoznati suvremene tendencije razvoja javnih službi u pojedinim upravnim područjima.
- Sažeti politiku i regulaciju javnih službi u Europskoj uniji i njezin odraz na nacionalno reguliranje javnih službi.
Primjena
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
- Interpretirati pozitivno-pravnu regulaciju pojedinih javnih službi u Hrvatskoj, njihovu organizaciju, obavljanje, financiranje i zaštitu prava korisnika.
- Analizirati i prikazati pravni režim ustanova i javnih ustanova u Hrvatskoj.
- Demonstrirati kako suvremene tendencije razvoja javnih službi utječu na konkretne djelatnosti javnih službi u Hrvatskoj.
- Prikazati specifičnosti koje obilježavaju određene kategorije javnih službi.
- Analizirati i prikazati položaj i ulogu neovisnih regulatora u komparativnim sustavima i Hrvatskoj.
Analiza
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
- Razlikovati i analizirati različite oblike u kojima se izvode javne službe.
- Analizirati (u pisanoj formi – referat) razvoj određene djelatnosti javne službe i javno prezentirati nalaze.
- Razlikovati posebnosti osnovnih kategorija javnih službi (gospodarske/negospodarske, centralne/lokalne, itd.) i usporediti režime njihovog uređenja (određivanje, regulacija, financiranje, obavljanje, nadzor).
- Koristiti komparative podatke i spoznaje u pogledu razvoja javnih službi prilikom analize javnih službi u Hrvatskoj.
Sinteza
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
- Analizirati tendencije razvoja javnih službi u duljoj vremenskoj perspektivi.
- Izraditi popis sličnosti i razlika koje postoje između različitih kategorija javnih službi, a proizlaze iz njihovog različitog razvoja i uloge u suvremenom društvu.
- Formulirati relevantna istraživačka pitanja i prikupiti empirijske podatke koji će pružiti empirijsku osnovu za odgovor na ta pitanja.
- Osmisliti načine kako inovirati neke od važnih segmenata određene javne službe.
Vrednovanje (Evaluacija)
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
- Ocijeniti stanje javnih službi u Hrvatskoj s obzirom na suvremene tendencije razvoja i regulacije tih djelatnosti u drugim upravnim tradicijama te pravu i politici EU.
- Procijeniti kako će se razvijati određene djelatnosti javnih službi uslijed reformi koje zahvaćaju javnu upravi i javni sektor.
- Preporučiti osnovne elemente strateškog pristupa djelatnostima javnih službi imajući u vidu različitosti koje proizlaze iz različitih kategorija tih službi.
- Prosuditi o tome koji su glavni izazovi koji postoje u nekom konkretnoj javnoj službi u Hrvatskoj.
- Usporediti slučajeve iz sudske prakse Suda EU u pogledu javnih službi i zaključiti koje koncepcije sadrži i podupire ta praksa.
- Postaviti prioritete razvoja određenih kategorija javnih službi.
Praktične i generičke vještine:
Nakon uspješno savladanog predmeta, student će moći:
- Jasno i razumljivo prezentirati usvojene ishode učenja
- Na kognitivnoj razini studenti stječu opće i posebno znanje i sposobnost identificiranja i definiranja različitih kategorija javnih službi, vrsta i oblika njihova izvođenja te analiziranja regulacije javnih službi u Europskoj uniji te pozitivno-pravne regulacije, organizacije, obavljanja, financiranja i zaštite prava korisnika javnih službi u Hrvatskoj
- U praktičnom smislu, studenti se osposobljavaju za praćenje i analizu problema liberalizacije, privatizacije, deregulacije i komercijalizacije javnih službi i njihovih učinaka, utjecaja europske regulacije na nacionalno reguliranje javnih službi i analizu pitanja koja se odnose na javne službe u Republici Hrvatskoj
Povezivanje ishoda učenja i provjere znanja:
Znanje se provjerava putem izrade referata i na usmenom ispitu.
1. Referat
Referat je oblik poticanja studentskog angažmana u nastavi. Studenti koji redovito pohađaju predavanja imaju mogućnost izrade i prezentacije referata o određenim javnim službama (ishodi učenja analiza do vrednovanje). Na taj način, u slučaju pozitivno ocijenjenog referata, na usmenom dijelu ispita provjerava se manji opseg nastavnog sadržaja.
2. Usmeni ispit
Usmeni ispit se sastoji se od reprodukcije stečenog znanja, njegovog razumijevanja i primjene na analizu javnih službi (službi od općeg interesa) u Europskoj uniji i Hrvatskoj, jednako kao i na kritički osvrt na sadašnje stanje u pogledu javnih službi i oblikovanje prijedloga za unaprjeđenja određenih djelatnosti javnih službi. Od studenta se očekuje argumentirano iznošenje stavova o određenoj nastavnoj cjelini (ishodi učenja znanje i razumijevanje do vrednovanje).